Szalotki

Szalotki

Należące do rodziny warzyw cebulowych (jak czosnek, cebula i pory), szalotki są coraz częściej badane pod względem właściwości przeciwutleniających. Są podobne w smaku do cebuli i często używane w podobny sposób, ale smakują nieco słodziej i są mniej intensywne. Rosną w grupach wokół korzeni i mają podłużny kształt. Wykazano, że zmniejszają ryzyko chorób serca, chorób tętnic obwodowych, raka i udaru.

Korzyści dla zdrowia

  • Zawierają więcej przeciwutleniaczy, minerałów i witamin niż cebula
  • Zawierają alilcynę, związek który redukuje cholesterol poprzez zmniejszenie aktywności pewnych enzymów w wątrobie.
  • Dobre źródło witaminy A, kwasu foliowego, B6, żelaza, wapnia i potasu

Proces wyboru

Szalotki dostępne są przez cały rok, ale ich sezon to kwiecień-sierpień. Szukaj szalotek jędrnych i ciężkich jak na swój rozmiar. Unikaj szalotek wysuszonych lub pokurczonych. Jeśli widzisz jakieś pędy, oznacza to, że cebulka jest stara – najlepiej ich unikać. Przechowuj w chłodnym, ciemnym miejscu, z przepływem powietrza. Można je pokroić i zamrozić, przechowując do 3 miesięcy.

Drukuj
Top