Quinoa (komosa ryżowa)

Quinoa (komosa ryżowa)

Quinoa to ziarna o smaku orzecha, krewniaki botwiny i rodziny warzyw buraczanych. Komosa traktowana jest jako zboże, z racji struktury i podobnego profilu odżywczego. Komosa zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy, co czyni ją wysokiej jakości źródłem białka. Jest bezglutenowa, a wiec stanowi dobry wybór dla osób uczulonych na pszenicę lub gluten i posiada największą zawartość potasu ze wszystkich zbóż. Jest również dobrym źródłem tiaminy i żelaza. Jeśli używasz gotowanej komosy, jest gotowa do ekstrakcji. Jeśli używasz niegotowanej, przed ekstrakcją opłucz ją, wysusz i zmiel ostrzem do mielenia.

Korzyści dla zdrowia

  • Łatwa do strawienia
  • Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), porównywalna z mlekiem, jeśli chodzi o jakość białka
  • Białko zawierające wszystkie niezbędne aminokwasy
  • Zawiera wapń dla zdrowych kości i zębów
  • Przeciwzapalna

Proces wyboru

Komosa może być delikatnie czerwona, fioletowa lub czarna. Jeśli nie była myta, opłukaj i usuń gorzką saponinę i brud. Dostępna jest pakowana albo na wagę w sklepach ze zdrową żywnością.

Drukuj
Top