Pochrzyn (jams)

Pochrzyn (jams)

Pochrzyn, korzeń egzotyczny, jest często w Stanach Zjednoczonych mylony z pomarańczowym słodkim ziemniakiem. Ma grubą, twardą skórę i inne substancje odżywcze niż jego mylący odpowiednik. Pochrzyn zawiera mnóstwo witaminy C oraz wiele minerałów takich jak miedź, wapń, żelazo, mangan oraz potas, który pomaga regulować ciśnienie krwi. Jest to szczególnie ważne dla osób o wysokosodowej diecie. Zawarta w pochrzynie witamina B6 może również chronić przed chorobami układu krążenia.

Korzyści dla zdrowia

  • Zawiera estrogeny roślinne, które mogą złagodzić symptomy związane z niskim poziomem estrogenu, takie jak nieregularne cykle menstruacyjne czy wytwarzanie zbyt małych ilości mleka
  • Wiąże się z ciężkimi metalami, odtruwając tkanki ciała
  • Dobre źródło witaminy C, błonnika i potasu

Proces wyboru

Pochrzyn powinien być przechowywany w ciemnym, chłodnym pomieszczeniu o dobrej wentylacji, ale nie w lodówce lub plastikowej torbie. Na amerykańskich stoiskach warzywnych słodkie ziemniaki są często opisane jako pochrzyn (yams), upewnij się więc co do pochodzenia warzywa, jako że pochrzyn nie jest łatwo dostępny w Stanach Zjednoczonych. Pochrzyn najlepiej ugotować w wodzie lub na parze bądź upiec, co zapewni pyszny smaki twojemu koktajlowi NutriBlast. Zostaw skórkę dla zawartego w niej błonnika, ale dobrze wyszoruj warzywa przed przyrządzeniem.

Drukuj
Top