Pestki z dyni

Pestki z dyni

Te jadalne nasiona naszych ulubionych dekoracji na Halloween zawierają fitosterole, które obniżają cholesterol, wzmacniają nasze kości i układ odpornościowy oraz zmniejszają ryzyko wystąpienia niektórych rodzajów raka. Znane są również z wysokiej zawartości cynku, minerału, który zapobiega rakowi prostaty i wspomaga odporność. Pestki z dyni są także wspaniałym źródłem białka i żelaza. Użyj ich w swoim koktajlu.

Korzyści dla zdrowia

  • Dobre źródło cynku, redukuje długość i dolegliwość przeziębień
  • Witamina E pomaga chronić skórę i komórki przed uszkodzeniami
  • Bogatsze w białko niż większość innych pestek i orzechów
  • Kwasy tłuszczowe omega-3 łagodzą stany zapalne

Proces wyboru

Surowe pestki z dyni można znaleźć w większości sklepów ze zdrową żywnością. Dostępne są na wagę lub pakowane i należy sprawdzić, czy nie są zawilgocone lub pomarszczone. Chociaż prażone pestki są pyszne, surowe stanowią lepszy dodatek do koktajlu. Wybierając pestki, najpierw je powąchaj, by uniknąć kupna zjełczałych. Można je przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku w lodówce przez kilka miesięcy, ale smakują najbardziej świeżo spożyte w ciągu pierwszych dwóch.

Drukuj
Top