Okra

Okra

To bogate w składniki odżywcze warzywo, znane również jako piżmian jadalny, spożywa się, gdy strąk jest zielony, miękki i niedojrzały. Po ugotowaniu przybiera czasem oślizgłą konsystencję, która jest doskonała do zagęszczania zup i gulaszów. Ulubieniec w małych miasteczkach na południu USA, okra jest często używana przy gotowaniu gumbo (danie kreolskie) lub jako składnik przy podsmażaniu na wysokiej temperaturze (stir-fry). Ten składnik to marzenie dla osób na diecie, gdyż jedna porcja zawiera tylko 30 kalorii!

Korzyści dla zdrowia

  • Wysoka zawartość witaminy A i beta karotenów jak np. ksantyna i luteina, które są dobre dla oczu
  • Świetne źródło kwasu foliowego, ważnego dla kobiet we wczesnych fazach ciąży
  • Dostarcza 36% zalecanej dziennej dawki witaminy C, która pomaga w walce z infekcjami i wzmacnia system odpornościowy

Proces wyboru

Wybierając okrę, szukaj strąków, które mają głęboki zielony kolor i wydają się jędrne. Unikaj tych, które są przebarwione albo miękkie w niektórych miejscach. Możesz przechowywać okrę w lodówce do tygodnia, żeby zachowała świeżość.

Drukuj
Top