Kukurydza

Kukurydza

Kukurydza nie cieszy się najlepszą renomą, odkąd wzrosła świadomość na temat genetycznie modyfikowanych roślin (ponad 70% dostępnej w Stanach kukurydzy jest genetycznie modyfikowane) i szkodliwych efektów obfitego w fruktozę syropu kukurydzianego. Jednak genetycznie niemodyfikowana, świeża kukurydza może stanowić bardzo pożywny dodatek twojej diety. Jest warzywem, lecz posiada, podobnie jak ziemniaki czy groszek, dużą zawartość skrobi, więc przy planowaniu posiłku często bywa zaliczana do zbóż. Kukurydza zawiera wiele przeciwutleniających fitoskładników. Jej zaletą jest zawartość błonnika, który jest doskonały dla trawienia i regulowania poziomu cukru we krwi. Aby skorzystać z tych zalet, przeżuwaj ją dobrze lub zmiel na miazgę w NutriBullet.

Korzyści dla zdrowia

  • Dobre źródło karetonoidów i innych przeciwutleniających fitoskładników
  • Wysoka zawartość błonnika dla zdrowego trawienia i wspomagania zdrowej liczebności przyjaznych bakterii w jelicie grubym
  • Pomaga regulować poziom cukru we krwi

Proces wyboru
Kukurydzę można kupić mrożoną, w puszce i świeżą (w łupinie lub bez). Na początku, upewnij się, że kukurydza nie jest genetycznie modyfikowana. Jeśli wybierzesz kukurydzę w puszce, odsącz i opłukaj, by usunąć pozostałości sodu. Kukurydza w puszce traci nieco składników odżywczych. Jeśli kupujesz świeżą, upewnij się, że łupiny są świeże i zielone, nie wysuszone. Kolba powinna być otoczon przez łupinę, nie nazbyt luźna. Sprawdź ziarenka, delikatnie odsuwając łupiny. Ziarna powinny być jędrne i ciasno upakowane w szeregach.

Drukuj
Top