Kmin

Kmin

Jeśli popadasz w kulinarną rutynę, sięgnij po kmin! Jego orzechowy, pieprzny smak ożywi każdy posiłek, nie mówiąc już o jego właściwościach zdrowotnych! Jest często obecny w kuchni bliskiego wschodu i kuchni hinduskiej. Być może rozpoznasz go jako składnik wielu pysznych dań curry. Ciekawostka – mieszanka kminu, czarnego pieprzu i miodu uważana jest za afrodyzjak w niektórych krajach bliskiego wschodu.

Korzyści dla zdrowia

  • Doskonałe źródło żelaza, dotlenia organizm i podnosi poziom energii. Poprawia trawienie, stymulując organy do wydzielania soków trawiennych i powiększa wchłanianie składników odżywczych
  • Badania wykazały, że kmin może wzmacniać system odpornościowy
  • Posiada właściwości antyrakowe

Proces wyboru

Staraj się kupować całe nasiona a nie proszek. Całe nasiona mają mocniejsze działanie, a proszek z czasem traci smak. Szukaj w okolicznych marketach kminu najlepszej jakości. Przechowuj w szczelnie zamkniętym szklanym pojemniku, w chłodnym, suchym i ciemnym miejscu. Mielony kmin można przechować do 6 miesięcy, nasiona do roku.

Drukuj
Top