Fasola półksiężycowata

Fasola półksiężycowata

Istnieją dwa rodzaje fasoli półksiężycowatej: większa i dojrzała, napakowana potasem fasola i słodsza młoda fasola. Oba rodzaje mają maślany smak. Kiedy gotuje się fasolę za długo, robi się kleista ze względu na zawartość skrobi. Fasola półksiężycowata jest dobrym źródłem obniżającego cholesterol błonnika, żelaza, białka, wspomagającego sen tryptofanu i manganu.

Korzyści dla zdrowia

  • Bogata w błonnik, dzięki czemu reguluje poziom cukru we krwi i perystaltykę jelit
  • Zawiera dużo żelaza, minerału, który daje zastrzyk energii
  • Świetne źródło roślinnego białka i wolno spalanych węglowodanów złożonych

Proces wyboru

Możesz mieć problem ze znalezieniem świeżej fasoli półksiężycowatej; sprawdź swój najbliższy sklep ze zdrową żywnością. Jeśli już uda ci się ją znaleźć, wybieraj fasolę ciemnozieloną, jędrną, lśniącą, niepomarszczoną i bez odbarwień. Mrożona fasola półksiężycowata nie powinna być zbita w kupy. Jeśli kupujesz suszoną fasolę, szukaj takiej, która nie jest wilgotna, nie ma pęknięć i jest niepomarszczona.

Drukuj
Top