Brązowy ryż

Brązowy ryż

Ryż jest drugim co do ilości produkcji zbożem świata, ale pierwszym jeśli chodzi o dostarczanie żywności dla ludzkości. Zapewnia solidną dawkę kalorii dla większości Azji, Ameryki Południowej i Indii. Badania wykazały, że pełnoziarnisty brązowy ryż może pomóc zmniejszyć ryzyko cukrzycy, obniżyć cholesterol i pomóc w utrzymywaniu zdrowej wagi. Brązowy ryż jest dużo bardziej wartościowy od białego, ma więcej witamin i minerałów. Jeden kubek gotowanego brązowego ryżu zawiera 88% zalecanego dziennego spożycia manganu, minerału, który pomaga nam trawić tłuszcze i utylizować białka i węglowodany! Otręby pozostają na ziarnach, wzbogacając zawartość błonnika. Ryż stanowi doskonały bezglutenowy wybór dla tych, którzy nie tolerują glutenu lub pszenicy. Użyj ostrza do mielenia, by zmielić ryż na proszek, albo dodaj ryż ugotowany.

Korzyści dla zdrowia

  • Hipoalergiczny
  • Reguluje pracę jelit  i obniża cholesterol
  • Poprawia zdrowie tarczycy

Proces wyboru
 

Kiedy wybierasz ryż, najpierw rozważ, jak zamierzasz go użyć. Sposób i czas gotowania zależeć będzie od gatunku i rozmiaru ryżu. Ogólna zasada: im mniejsze ziarno, tym bardziej kleiste. Sposób przechowywania również zależy od gatunku.

Drukuj
Top