5 powodów, dla których powinno się ćwiczyć

5 powodów, dla których powinno się ćwiczyć

Zbyt leniwy, żeby ćwiczyć? Przedstawiamy 5 faktów, które Cię zmotywują do wstania z kanapy!

1. Problemy skórne? Ruch pomaga! Zaledwie 2 godziny treningu tygodniowo może obniżyć ryzyko łuszczycy u kobiet o nawet 30%.

2. Ćwiczenie nie tylko polepszy twoją pamięć, ale nowo nabyte umiejętności również na dłużej zostaną w głowie. Według badania wykonanego przez naukowców z Uniwersytetu Kopenhaskiego, procesy, które angażowały pamięć mięśniową, takie jak gra na pianinie, miały większą szansę zostać zapamiętane, jeżeli badany zaraz potem wykonywał ćwiczenia fizyczne, co zwiększało funkcje poznawcze mózgu.

3. Badania wykonane na Uniwersytecie Kolumbii Brytyjskiej pokazały, że starsze kobiety, wykonujące ćwiczenia aerobowe, przywoływały więcej słów i przedmiotów z pamięci, niż ich rywalki podczas testów.

4. Inne badanie opublikowane w British Journal of Sports Medicine pokazało, że dzieci i młode osoby dorosłe mają większą szansę na podjęcie dobrych decyzji po porcji ćwiczeń. Dzieci i młode osoby dorosłe, które ćwiczyły zaraz przed pisaniem testu, potrafiły się lepiej skoncentrować i wykazały większą samokontrolę niż te, które nie ćwiczyły.

5. Dodaj sobie lat życia, ćwicząc zaledwie 15 minut dziennie. Badanie przeprowadzone w Narodowych Instytutach Zdrowia w Tajwanie pokazało, że 15 minut ćwiczeń dziennie może wydłużyć życie o 3 lata, a 30 minut – do czterech lat. Również u osób ćwiczących zachorowania na choroby cywilizacyjne spadły o 10%, a na choroby serca o 20%.

Top