Olej kokosowy

Olej kokosowy

Kiedyś odradzano spożywania oleju kokosowego przez jego wysoką zawartość tłuszczów nasyconych, jednak dziś uważany jest on za super pożywienie. Co się zmieniło? Kokos nie, ale rozwój nauki tak. Wiemy już, że tłuszcze znajdujące się w oleju kokosowym to średniołańcuchowe kwasy tłuszczowe, mniejsze od długołańcuchowych kwasów tłuszczowych, co oznacza, że nasz organizm łatwiej może zamienić je w energię. Olej kokosowy posiada zadziwiające właściwości antymikrobowe i wykazano w kilku badaniach, że pomaga przy odchudzaniu.

Korzyści dla zdrowia

  • Źródło kwasu laurynowego, który poprawia funkcjonowanie mózgu i układu odpornościowego
  • Uznany środek antywirusowy, antybakteryjny i przeciwgrzybiczy
  • Zawiera średniołańcuchowe trójglicerydy — dobre źródło energii dla atletów


Proces wyboru

Unikaj uwodornionego oleju kokosowego, ponieważ zawiera budzące grozę tłuszcze trans. Wybierz ekologiczny olej z pierwszego tłoczenia lub nierafinowany czy tłoczony na zimno. Jest to tłuszcz stały, który długo pozostanie świeży w temperaturze pokojowej. Jednak pamiętaj, że surowy, nierafinowany olej kokosowy z pierwszego tłoczenia zmienia się ze stanu stanu stałego w płyn przy temperaturze 24 stopni Celsjusza.

Drukuj
Top