Jarmuż

Jarmuż

Jarmuż ma bardzo wysoką zawartość dwóch ważnych przeciwutleniaczy — karotenoidów i flawonoidów — które jak udowodniono pomagają w zapobieganiu nowotworom pęcherza, piersi, jelita grubego, jajników i prostaty. Jarmuż zawiera również dużą różnorodność witamin i minerałów, które polepszają zdrowie układu krążeniowego i odtruwają organizm. Żeby przygotować go do ekstrakcji, po prostu opłucz liście, usuń liście brązowe i odetnij końcówki twardych łodyg.

Korzyści dla zdrowia

  • Bogaty w chlorofil, który pomaga odtruć organizm z metali ciężkich i innych szkodliwych substancji
  • Bogaty w witaminę K, A i C
  • Może łagodzić zatory płuc
  • Może pomóc zapobiegać degeneracji plamki żółtej

Proces wyboru

Szukaj jędrnych liści o głębokim kolorze, niezwiędłych i bez brązowych czy żółtych przebarwień. Mniejsze liście są bardziej miękkie i mają łagodniejszy smak. Nie myj jarmużu przed przechowywaniem; szybciej się w ten sposób zepsuje. Przechowuj tak jak w przypadku roślin kapustowatych i pamiętaj, że im dłużej jarmuż leży, tym bardziej gorzki się staje.

Drukuj
Top