Dynia

Dynia

Dynia należy do rodziny dyniowatych, wraz z innymi pysznymi owocami, takimi jak arbuz, melon kantalupa i kabaczek. Gotowana czy na surowo, nadaje się nie tylko na Halloween! Surowa dynia ma niewiele kalorii i jest bogata w cynk, żelazo i błonnik. Ma również wiele witaminy C i beta-karotenu i pomaga zwalczać zanik mięśni. Dynia w puszce ma podobny profil odżywczy co świeża dynia, zawiera jedynie mniej błonnika, ale za to więcej przyswajalnego beta-karotenu, co zawdzięcza podgrzewaniu podczas procesu puszkowania. Jako dodatkowy bonus, pestki z dyni są dobrym źródłem białka, błonnika, żelaza, magnezu i fosforu, a więc dodaj je również do koktajlu NutriBlast!

Korzyści dla zdrowia

  • Doskonałe źródło beta-karotenu dla zdrowia oczu
  • Może pomóc w odchudzaniu
  • Bogata w przeciwutleniacze neutralizujące wolne rodniki

Proces wyboru

Wybieraj mniejsze dynie, bez plamek, jako że zawierają one delikatniejszy, smaczniejszy miąższ. Upewnij się, że dynia nie jest błyszcząca, chyba że została nawoskowana przez sprzedawcę, oznacza to bowiem, że została zerwana za wcześnie.

Drukuj
Top