Jak niska temperatura może podnosić poziom cukru we krwi

Jak niska temperatura może podnosić poziom cukru we krwi

Jak niska temperatura może podnosić poziom cukru we krwi

Ludzkie ciało to niesamowita maszyna, która pilnie pracuje nad własną ochroną. Prawie każda osoba z cukrzycą (szczególnie typu 2) twierdzi, że często ma poczucie, że jej  wewnętrzna temperatura znacznie wzrasta. Nie jest to do końca prawda, ale osoby, którym jest gorąco, nierzadko mają w zapasie koszule na zmianę, by czuć się świeżo.

Mechanizm ten uruchamia się tez w zimowe miesiące, jeszcze bardziej grzejąc ciało. Gdy poziom cukru we krwi jest wysoki, krew gęstnieje – to taktyka, która pomaga chronić ludzkie ciało przed zimnem. Ale we współczesnym świecie podwyższony poziom cukru we krwi może oznaczać większe ryzyko zawału oraz udaru. Krew naładowana cukrem, ma mniejsze zdolności przenoszenia tlenu i składników odżywczych do mięśni i mózgu.

Niestety zimna pogoda oznacza również ograniczoną aktywność fizyczną oraz więcej posiłków i napojów zawierających cukier, jak gorąca czekolada, ciasta itd.

Ważne jest, by mocniej o siebie dbać w zimne zimowe miesiące. Osoby z cukrzycą powinny szczególnie uważać na codzienne rutynowe działania i postępować zgodnie z następującymi zaleceniami:

·         Częściej sprawdzać poziom glukozy we krwi, by utrzymać lepszą kontrolę.

·         Zadbać o dostosowanie leków zawczasu.

·         Pić więcej płynów, choć przy zimnej pogodzie pragnienie może być mniejsze.

·         Jest to bardzo ważne, gdyż wzrasta poziom glukozy. Należy pić przynajmniej osiem szklanek płynów niezawierających cukru.

·         Zwiększyć ilość ćwiczeń, by ogrzać ciało i przyspieszyć metabolizm.

·         Gimnastyka izometryczna –  oznacza to po prostu siedzenie na krześle i celowe prężenie mięśni. Leżenie na podłodze lub na łóżku również się sprawdza. Nie zapomnij o żadnej grupie mięśni i dodaj obciążenie w postaci np. puszek i trzymaj ręce/dłonie nad głową. W miarę możliwości korzystaj z filmów z ćwiczeniami dostępnych w telewizji lub internecie.

·         Chodzenie – przynajmniej 5 razy w tygodniu przez 30 minut z przerwą nie większą niż 2 dni. Co najmniej raz w roku zrób test sprawności fizycznej, by określić odpowiednie tętno oraz intensywność ćwiczeń.

·         Rozciąganie – rozciągaj się na podłodze lub w łóżku.

Nie zwlekaj. Im więcej ćwiczysz, tym więcej uwalnia się endorfin i tym lepiej się czujesz.

Na koniec, by ogrzać ciało delektuj się ciepłymi koktajlami NutriBlast lub zupami. Równocześnie wspomożesz odżywianie i rozgrzejesz ciało.

 

Przepis na zdrową, zimową zupę krem:

Jeśli po upieczeniu kurczaka zostały niezjedzone upieczone wraz z nim warzywa (w tym ziemniaki, słodkie ziemniaki ze skórką, marchewki, pasternak, seler, cebulę, czosnek, grzyby, brokuły itd.) włóż je do wysokiego kielicha NutriBullet i zmiksuj do osiągnięcia żądanej konsystencji.

Przelej  krem do garnka. Pokrój w kostkę resztki kurczaka i dodaj do wraz z bulionem do garnka. Zagotuj, a następnie pozostaw na wolnym ogniu oraz dodaj zioła jak rozmaryn, tymianek, oregano, bazylia itd.

To prosta oraz świetna metoda na wykorzystanie resztek. Posiłkiem tym można delektować się natychmiast, a resztę zamrozić na później. Nie ma nic lepszego od ciepłej i zdrowej zupy krem w zimowe wieczory.

Ogrzej się tej zimy i pamiętaj, by uważać na wyniki badań oraz często sprawdzać poziom cukru we krwi.

NutriBullet kupisz na www.nutribullet.pl

 

Top