9 Kroków na poprawę pamięci

9 Kroków na poprawę pamięci

9 Kroków jak poprawić pamięć

Niedawne badania wykazały, że u osób z cukrzycą ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera jest czterokrotnie większe. Osoby z oznakami stanu przedcukrowego lub zespołem metabolicznym są bardziej narażone na wczesną demencję lub łagodne zaburzenia poznawcze.

Nie trzeba mieć w pełni rozwiniętej cukrzycy typu 2, by uszkodzić mózg i tracić pamięć z powodu wysokiego poziomu insuliny i insulinoodporności.

Mówi się, że umysł wpływa na ciało. Jednak również i ciało wpływa na umysł. Dieta może wywierać znaczący wpływ na działanie mózgu i uzdrowić ciało. Tak naprawdę ciało i umysł nie są dwoma oddzielnymi systemami, tylko jednym, wspólnym ekosystemem. To, co robisz ciału, wpływa na mózg i vice versa.

Zaburzeniom procesów poznawczych i utracie pamięci można zapobiec, a nawet je cofnąć. Wystarczy po prostu zoptymalizować działanie mózgu, a będziemy świadkami cudu.

Choroba Alzheimera zaczyna się od zbyt dużej ilości cukru w mózgu. Cykl rozpoczyna się, gdy nadużywamy cukru i nie jemy wystarczająco dużo tłuszczu, co wywołuje cukrzycę i otyłość. To z kolei prowadzi do stanów zapalnych, a w konsekwencji do błędnego koła siejącego spustoszenie w mózgu.

Jak cofnąć utratę pamięci

Dobra wiadomość jest taka, że demencję i zaburzenia procesów poznawczych można cofnąć. W tym celu należy kontrolować insulinę oraz wyrównać poziom cukru we krwi, co pozwala na przezwyciężenie cukrzycy i otyłości oraz lepszą kontrolę nad nastrojem, skupianie się, a także przyczynia się do wzrostu energii i zapobiega wszystkim chorobom związanym ze starzeniem się mózgu, jak choroba Alzheimera.

Jest to całkiem proste. Podstawowe zasady medycyny funkcjonalnej, czy leczenia przyczyn choroby, pomagają w optymalizacji biologicznych funkcji. Wystarczy pozbyć się złych nawyków i zastąpić je dobrymi. Ciało zajmie się resztą. Wie, co trzeba robić, i samo się uzdrawia.

·         Zrównoważ poziom cukru we krwi dzięki nisko-glikemicznej diecie. Możesz to osiągnąć poprzez wyeliminowanie złych pokarmów (przetworzonych węglowodanów, cukrów, alkoholu, kofeiny, przetworzonego jedzenia, produktów mlecznych, olejów bogatych w omega-6) i zastąpienie ich dobrymi (zdrowe tłuszcze jak awokado, orzechy włoskie, migdały, nerkowce, mięso zwierząt roślinożernych, kurczaki i jajka z wolnego wybiegu, oliwa oraz olej kokosowy).

·         Jedz zdrowe tłuszcze, które dobrze wpływają na Twój mózg. To kwasy tłuszczowe omega-3 zawarte w tłustych rybach żyjących w otwartych zbiornikach wodnych oraz w oleju kokosowym, oliwie z oliwek z pierwszego tłoczenia, awokado, całych jajkach, orzechach i nasionach.

·         Ćwicz codziennie. Nawet 30-minutowy spacer pomaga. Bardziej aktywni czytelnicy mogą dorzucić intensywny trening interwałowy lub podnoszenie ciężarów. Badania wykazały, że aktywność fizyczna może zapobiec, a nawet spowolnić rozwój zaburzeń procesów poznawczych oraz chorób mózgu, jak demencja.

·         Mądrze dobieraj suplementy. Przyjmuj przynajmniej multiwitaminy i suplementy mineralne, omega-4, B6, B12 i folian, a także witaminę D3. Dobry probiotyk polepszy oddziaływanie między mózgiem a jelitem.

·         Sprawdź poziom hormonów płciowych i tarczycy. Jeżeli są zachwiane, lecz je.

·         Oczyść się z rtęci oraz innych metali ciężkich, jeżeli ich poziom jest wysoki, za pomocą nadzorowanego przez lekarza programu oczyszczającego.

·         Kontroluj stres. Chroniczny stres negatywnie odbija się na ciele i umyśle. Relaks nie jest towarem luksusowym. Jeżeli chcesz zapobiec demencji lub ją cofnąć - głębokie oddychanie, medytacja czy joga pomogą Ci się uspokoić.

·         Śpij 8 godzin dziennie. Badania wykazały, że zły sen staje się czynnikiem wpływającym na zaburzenie procesów poznawczych oraz chorobę Alzheimera. Staraj się uzyskać 8 godzin snu dobrej jakości każdej nocy.

To tylko początek, ale te osiem strategii daje mózgowi okazję do uzdrowienia się i prowadzi do mniejszych problemów z pamięcią.

Nawet jeżeli nie cierpisz na zaburzenia procesów poznawczych, warto stosować powyższe rady, gdyż zapobiegają one starzeniu się mózgu i pozwalają na długie życie w zdrowiu.

Dostarcz swojemu ciału potrzebnych składników odżywczych z NutriBulletem. Kupisz go na www.nutribullet.pl

Top