7 sposobów na pozbycie się tłuszczu z brzucha raz na zawsze

7 sposobów na pozbycie się tłuszczu z brzucha raz na zawsze

7 sposobów na pozbycie się tłuszczu z brzucha raz na zawsze

69% dorosłych Amerykanów ma nadwagę, a ponad 35% jest otyłych. Jest to nie tylko problem ze względów estetycznych. Otyłość zwiększa ryzyko wielu chorób, jak np. zawału serca, udaru, cukrzycy typu 2, wysokiego ciśnienia i raka.

Niestety ok. 3,4 mln ludzi umiera każdego roku z powodu nadwagi lub otyłości. Na świecie otyłość i tytoń jest przyczyną śmierci takiej samej ilości osób oraz większej niż wojny, terroryzm i przemoc. Prawie wszystkie osoby z nadwagą mają stan przedcukrzycowy i podwyższone ryzyko chorób i nagłej śmierci. Po prostu o tym nie wiedzą.

Gdy zaczynasz przybierać na wadze, szczególnie w okolicach brzucha, zaburza się równowaga Twoich procesów biologicznych,  prowadząc do niestabilnego i niezdrowego siedliska chorób, co również przyczynia się do tycia. Następuje błędne koło, chyba że przejmiesz kontrolę nad swoją wagą.

 

Insulina: Główny zawodnik w grze o tłuszcz na brzuchu

Wiele hormonów przyczynia się do odkładania się tkanki tłuszczowej na brzuchu, ale żaden nie jest tak skuteczny jak insulina – hormon odpowiedzialny za gromadzenie tłuszczu. Wysoki poziom insuliny „nakazuje” przybrać ciału na wadze w okolicach brzucha i z czasem figura nabiera kształtu jabłka. Insulina prowadzi również do zapaleń oraz stresu oksydacyjnego, wywołując liczne negatywne efekty.

W końcu nabawiamy się insulinoodporności, co powoduje odkładanie się tkanki tłuszczowej na brzuchu i powstawanie oponki, która towarzyszyć nam będzie przez całe życie. U osób z nadwagą często występują takie problemy jak zmęczenie po posiłkach, chętka na słodycze, wahania poziomu cukru we krwi czy hipoglikemia, wysoki poziom trójglicerydów, niski poziom cholesterolu HDL, niskie libido oraz problemy z krzepliwością krwi.

Ogólnie mówiąc, mniej insuliny oznacza mniej tkanki tłuszczowej na brzuchu, gdyż insulina wywołuje uczucie głodu oraz przyczynia się do odkładania się tłuszczu. Najlepszą rzeczą, jaką można zrobić, by zapobiec cukrzycy i otyłości oraz problemom z nimi związanym, to schudnąć.

 

Najważniejszy sposób na zmniejszenie tłuszczu na brzuchu

Wysoki poziom insuliny nie istnieje w próżni. Wpływa również na inne hormony jak leptynę – odpowiedzialną za uczucie sytości. Gdy insulina blokuje leptynę, ciało myśli, że umiera z głodu, nawet po Big Macu, frytkach i dużej oranżadzie. Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego wciąż jesteś głodny po dużym posiłku? To nagły przypływ insuliny i odporność na leptynę.

Bardziej niż jakiekolwiek inne pożywienie, cukier jest odpowiedzialny za przejęcie procesów chemicznych w mózgu i metabolizmu do tworzenia insulinoodporności i wszystkich z tym związanych konsekwencji.

Cukier odróżnia się od pozostałych kalorii pochodzących z białek, tłuszczu oraz węglowodanów niezawierających skrobi, jak zielenina. Cukier zaburza kontrolę apetytu. Dlatego też jesz coraz więcej, a metabolizm przemienia to na zabójczą tkankę tłuszczową na brzuchu. W USA dziennie średnio spożywa się o 22 do 30 łyżeczek cukru za dużo na osobę.

Fruktoza, najbardziej szkodliwy dla metabolizmu cukier, tylko pogarsza sprawę. Idzie prosto do wątroby, gdzie rozpoczyna wytwarzanie tłuszczu, co uruchamia większą insulinoodporność i prowadzi do chronicznie podwyższonego poziomu insuliny we krwi, przez co ciało odkłada wszystko, co jesz, w postaci niebezpiecznej tkanki tłuszczowej na brzuchu.

Prowadzi również do stłuszczenia wątroby, co powoduje więcej stanów zapalnych. Chroniczne zapalenie wywołuje większy przyrost wagi i cukrzycę oraz otyłość. Wszystko, co powoduje zapalenie, pogorszy insulinoodporność.

Kolejny problem z fruktozą jest taki, że nie wysyła informacji zwrotnych do mózgu, sygnalizujących że mnóstwo kalorii właśnie dostało się do ciała. Nie zmniejsza także greliny, hormonu apetytu, który zazwyczaj jest redukowany przy spożywaniu prawdziwego jedzenia.

Jesteśmy zaprogramowani, by odkładać tkankę tłuszczową na brzuchu w odpowiedzi na cukier, by przeżyć zimę, gdy jedzenia jest niewiele. Geny odgrywają tutaj rolę, ale w mniejszym stopniu przyczyniają się do masowej pandemii otyłości i cukrzycy na świecie. Gdy przerwiesz nagłe przypływy insuliny, wstrzymasz odkładanie się tkanki tłuszczowej na brzuchu i zachcianki.

 

Dlaczego tłuszcz na brzuchu nie jest największym wyzwaniem?

Największym wyzwaniem przy otyłości lub nadwadze nie jest Twoja waga ani linia. Ani także brzuch. To Twój mózg. Zmiana sposobu myślenia na temat jedzenia, tak by umysł pracował razem z ciałem, a nie przeciwko niemu, jest kluczowa dla schudnięcia i zdrowienia.

Jeżeli chcesz zrzucić zbędne kilogramy, najpierw musisz pozbyć się pomysłów, które trzymają Cię w błędnym kole diet i efektu jo-jo.  Musisz wyrzec się przekonań, które sabotują Twój cel trwałej utraty wagi i osiągnięcia zdrowia. Myślenie i robienie rzeczy w ten sam sposób jak dotychczas doprowadzą Cię do takich samych rezultatów jak do tej pory.

Wiele czynników przyczynia się do gromadzenia się tłuszczu na brzuchu, ale w czasie wielu lat pracy jako lekarz zobaczyłam, że gdy pacjenci skupiają się na tych siedmiu strategiach, wyrównują poziom insuliny, pozbywają się uporczywego tłuszczyku na brzuchu i są zdrowi.

  • Jedz prawdziwą żywność. Gdy jemy prawdziwą żywność, zawierającą wiele składników odżywczych, czujemy się lepiej, jemy mniej i tracimy tłuszcz na brzuchu. Dostarczanie odpowiednich witamin i minerałów pomaga w spalaniu kalorii w skuteczniejszy sposób, reguluje apetyt, zmniejsza stany zapalne, wspomaga detoks oraz trawienie, reguluje hormony stresu oraz poprawia wrażliwość komórek na insulinę. Oprócz zielonych warzyw do każdego posiłku włącz białko, gdyż badania wykazały, że dzięki niemu dłużej utrzymuje się uczucie sytości, a przez to można stracić więcej kilogramów.
  • Kontroluj stres. Chroniczny stres powoduje kurczenie się mózgu i rozrost brzucha. Chronicznie podwyższony poziom hormonu stresu kortyzolu powoduje wzrost poziomu cukru we krwi oraz cholesterolu, depresję, demencję i wspomaga odkładanie się tkanki tłuszczowej na brzuchu, co często widać u pacjentów z insulinoodpornością lub cukrzycą. Masz ochotę na cukier i węglowodany oraz kojące posiłki.
  • Pozbądź się wrażliwości pokarmowej. Często mamy chętkę na pokarmy, na które jesteśmy uczuleni. Zrezygnowanie z nich nie jest łatwe, ale po dwóch lub trzech dniach bez nich poczujesz zastrzyk energii, ulgę z powodu pozbycia się łaknienia oraz objawów, a także zaczniesz zrzucać tłuszcz z brzucha. Uczulenie na gluten i produkty mleczne są najczęstszymi formami wrażliwości pokarmowej, ale inne także przeszkadzają w pozbyciu się tłuszczyku.
  • Śpij 7-8 godzin. Niewysypianie się prowadzi do zwiększonego apetytu na cukier i węglowodany, wpływając na hormony apetytu. W jednym badaniu wykazano nawet, że nawet tylko kilka godzin snu złej jakości w nocy może przyczynić się do insulinoodporności. Zły sen może także negatywnie wpłynąć na hormony regulujące tłuszcz, jak leptyna i grelina. Musisz się przygotować do snu.
  • Zoptymalizuj swój poziom składników odżywczych: Przyjmuj multiwitaminy wysokiej jakości, zawierające składniki odżywcze wyrównujące poziom cukru we krwi. Zoptymalizuj kwasy tłuszczowe omega-3. Są one ważne dla kontrolowania funkcji insuliny. Zoptymalizuj witaminę D. Niski poziom tej kluczowej witaminy osłabia kontrolę apetytu. Rozważ przyjmowanie naturalnych suplementów, by kontrolować zachcianki. L-glutamina i PGX (super błonnik) to jedne z wielu naturalnych dietetycznych suplementów, które mogą pomóc zmniejszyć łaknienie.
  • Kontroluj alkohol. Kieliszek czerwonego wina do posiłku, zimne piwo w gorący dzień lub kieliszek tequili na imprezie to niektóre z przyjemności w życiu. Jednak jako codzienny zwyczaj alkohol może bardziej zaszkodzić, niż Ci się wydaje, szczególnie jeśli masz cukrzycę i jesteś otyły lub zmagasz się ze schudnięciem. Zastanów się: Jeśli pijesz dwa kieliszki wina dziennie, skonsumujesz około 72 000 dodatkowych kalorii rocznie, co w sumie oznacza około 9 kilo. A te płynne kalorie idą prosto w brzuch. Powstrzymaj się przez sześć tygodni. Zobacz, jak się będziesz czuć. Wtedy, jeśli zechcesz, pij jeden do trzech kieliszków wina lub alkoholu tygodniowo. (Kieliszek oznacza 150 ml wina, 50 ml destylowanych napojów spirytusowych lub 350 ml piwa).
  • Regularnie ćwicz. Oprócz zmiany diety, ćwiczenia fizyczne to prawdopodobnie najlepsze lekarstwo na cukrzycę i otyłość. Spaceruj przynajmniej 30 minut każdego dnia. Niektórzy mogą potrzebować 30-60 minut intensywnych ćwiczeń aerobowych od czterech do sześciu razy w tygodniu. Badania wykazały, że trening interwałowy i ciężarowy ułatwiają pozbycie się tłuszczu.

Kup NutriBullet na www.nutribullet.pl

 

Dowiedz się więcej na https://www.nutriliving.com/articles/7-ways-to-permanently-banish-belly-fat#yvUy7PcdsKIpTt6h.99

Top