6 rodzajów bólu pleców

6 rodzajów bólu pleców

6 rodzajów bólu pleców

Jest wiele rodzajów bólu pleców oraz różnych przyczyn, które go wywołują. Od tępego bólu, który towarzyszy nam od lat, po nagły ostry ból, który może utrudniać poruszanie się – nie zastanawiamy się nad bólami pleców, póki nas nie dopadną.

 

Skurcz mięśni

Każde obciążenie mięśni pleców może spowodować ich skurcz. Częstymi jego przyczynami jest podnoszenie ciężarów, zbyt szybkie pochylanie się oraz spanie w nieprawidłowej pozycji.

Punkty spustowe

Punkty spustowe to miejsca w mięśniach, które mogą powodować promieniowanie bólu na inne obszary ciała. Te obecne w mięśniach pleców po naciśnięciu mogą wywoływać ból szyi, nóg, a nawet stóp.

Skręcenie więzadeł

Więzadła to włókniste tkanki łączące kości. Jeżeli więzadło na plecach jest nadwyrężone, może powodować ból nie tylko w okolicy obciążenia, ale także w nogach lub stopach.

Choroba zwyrodnieniowa stawów

Choroba zwyrodnieniowa stawów wiąże się z niszczeniem chrząstki i kości w ciele. Gdy dzieje się to w kręgosłupie, może wywoływać ból pleców oraz pośladków, a także nóg.

Wypadnięcie dysku

Dyski międzykręgowe amortyzują kręgi, chroniąc je przed tarciami, uderzeniami i innymi siłami. Często zdarza się, że „dysk może wypaść”, przez co wystaje on z kręgosłupa i naciska na nerwy, rozciągające się z rdzenia kręgowego do nóg. Wypadnięty dysk może powodować ból, drętwienie i inne dolegliwości.

Zwężenie kanału kręgowego

Dzieje się to, gdy zmniejsza się lub zacieśnia przestrzeń w kręgosłupie, w której znajdują się nerwy i rdzeń kręgowy, przez co wywierany jest nacisk na nerwy, co może prowadzić do bólu pleców i/lub nóg. Zwężenie kanału kręgowego może być spowodowane wypadnięciem dysku, urazami, przerostem kości i nowotworami.

 

Nie ma niezawodnych rozwiązań uśmierzających ból. Istnieje jednak kilka rzeczy, które można włączyć do codziennych czynności, by go ograniczyć.

  • Unikaj długotrwałego leżenia w łóżku.
  • Ćwicz. Zapytaj lekarza, jakie ćwiczenia, również te rozciągające, są najlepsze dla Twoich pleców.
  • Utrzymuj prawidłową postawę.
  • Pracuj nad wzmocnieniem rdzenia i poprawieniem elastyczności.
  • Używaj chłodzących lub rozgrzewających wkładek do uśmierzania bólu.
  • Stosuj techniki relaksacyjne.
  • Spróbuj spać z poduszkami do ciała. Osoby śpiące na plecach powinny kłaść poduszkę pod kolana, a te śpiące na boku – między kolanami. Unikaj spania na brzuchu, co powoduje skręcenie szyi i pogarsza ból pleców.

Ból pleców nie musi towarzyszyć Ci do końca życia. Porozmawiaj z lekarzem i zobacz, jak dzięki aktywności fizycznej, diecie i zmianie stylu życia możesz poczuć się lepiej.

 

Dowiedz się więcej na https://www.nutriliving.com/articles/the-6-types-of-back-pain#HctftksPALOR7y8i.99

Top