5 super składników potrzebnych do zdrowego dorastania

5 super składników potrzebnych do zdrowego dorastania

5 najlepszych pokarmów dla dzieci w wieku od 9 do 13 lat

Od rosnących kości po śmiały sposób myślenia – w tym wieku dzieci przechodzą przez szczególny etap dorastania. To czas odkryć i rozwoju, zazwyczaj przypadający na wiek od 9 do 13 lat, kiedy dzieci skupiają się na takich rzeczach jak popularność w szkole, kwitnące relacje i nowo odkryta wolność.

W tym czasie należy dbać o ich odżywianie, by wspomagać ich rozwój oraz zaszczepiać zdrowy styl życia. Dzieci stają się bardziej niezależne – spędzają więcej czasu z przyjaciółmi i mniej w domu z rodziną – a przez to są bardziej podatne na wpływ innych.

Pomóż dziecku cieszyć się zdrowiem oraz pewnością siebie poprzez modelowanie optymalnych zwyczajów żywieniowych i karmienie składnikami odżywczymi, których najbardziej potrzebuje. Nasza lista 5 najlepszych pokarmów dla dzieci w wieku od 9 do 13 lat zapewni Ci wiedzę i środki potrzebne do wychowania zdrowego młodego człowieka!

5 najlepszych pokarmów dla dzieci w wieku od 9 do 13 lat

Bogate w wapń roślinne alternatywy dla mleka oraz organiczne produkty mleczne –  o ile wapń jest niezwykle ważnym składnikiem odżywczym dla dzieci w każdym wieku, jest szczególnie ważny dla omawianej grupy wiekowej, gdyż w tym czasie wzrasta odkładanie się minerałów w kościach – proces, podczas którego kości stają się silne i gęste. To kluczowy czas, gdy dzieci zwiększają masę szkieletową o 45 procent w trakcie dorastania i do 17 roku życia rozwijają 90 procent całkowitej dorosłej masy kostnej. Nabiałowe lub roślinne alternatywy dla mleka wraz z zielonymi warzywami liściastymi, warzywami kapustnymi, nasionami sezamu i fasolą zapewnią dzieciom odpowiednią dzienną dawkę wapnia. Opcje bez zawartości laktozy to np. mleko migdałowe wzbogacane wapniem, mleko z konopi, organiczne mleko sojowe, mleko z lnu, mleko ryżowe czy kokosowe.

Słodki ziemniak – jest bogaty w beta karoten oraz jest kluczowym składnikiem odżywczym wspomagającym zdrowe oczy, wzrost komórkowy i zdrową skórę. Słodkie ziemniaki zawierają również witaminę B6, niezwykle ważną dla zdrowia mózgu i metabolizmu węglowodanów. Przyrządź przepyszne, dodające energii i podobne do deserów koktajle z opieczonymi lub ugotowanymi na parze słodkimi ziemniakami z cynamonem, bananem, garścią warzyw liściastych i mlekiem migdałowym lub wodą kokosową.

Marchewki –  kolejna karotenoidowa gwiazda, zawierają witaminę A i alfa i beta-karoteny, które znane są z właściwości wspomagania zdrowia i rozwoju. Wykazano również, że witamina A zmniejsza produkcję sebum, powodującego trądzik u nastolatków, więc marchewkowa odsiecz może pomóc stłumić uciążliwe wypryski.

Czarna fasola – rozwój mięśni i komórek wymaga białek, a pół szklanki czarnej fasoli zapewnia 7 gramów białka. Czarna fasola jest również bogata w przeciwulteniacze i zawiera żelazo, które jest ważne dla wszystkich dzieci, ale w szczególności dla dziewcząt, które zaczynają regularnie miesiączkować.

Nasiona słonecznika – bez wątpienia nasiona tej promiennej rośliny posiadają korzystne właściwości. Nasiona słonecznika to świetne źródło białka pochodzenia roślinnego oraz przeciwulteniaczy, witaminy E i selenu. Nasiona posiadają wiele witamin B potrzebnych do zaspokojenia potrzeb energetycznych rosnących dzieci.

Włącz te pokarmy do diety oraz dodaj je do koktajli NutriBlast, a także kolacji pełnej składników odżywczych. Ty również delektuj się nimi, by dać dobry przykład oraz skorzystać na ich odżywczych właściwościach.

Top